Виховна робота

Лист Національного агенства
з питань запобігання корупції
управління просвітницької роботи
та навчальних програм
від 24.11.2023 № 124-03/28271-23
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації та проведення
“Тижня доброчесності”
у закладах середньої освіти

Згідно з національною програмою виховання дітей та учнівської молоді в Україні, виховання – процес залучення особистості до засвоєння вироблених людством цінностей, створення сприятливих умов для реалізації нею свого природного потенціалу та творчого ставлення до життя.

Сучасний зміст виховання в Україні – це науково – обґрунтована система загальнокультурних і національних цінностей. Виховання здійснюється за такими загальновизначеними цінностями та якостями, як:

  • ціннісне ставлення особистості до суспільства до держави;
  • ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
  • ціннісне ставлення до природи;
  • ціннісне ставлення до культури і мистецтва;
  • ціннісне ставлення до праці;
  • ціннісне ставлення до себе.

Виконання завдань виховної роботи з дітьми ґрунтуватиметься на вирішенні проблеми демократизації та гуманізації всього педагогічного процесу і таку діяльність педагогічного колективу буде зорієнтовано на розвиток особистості дитини.

З цією метою педагогічний колектив працюватиме над розв’язанням таких завдань:

  • виховання національної свідомості, любові до рідного краю;
  • формування активної громадської позиції;
  • відродження духовності як способу формування особистості;
  • врахування у виховній роботі рівнів фізичного, психологічного, соціального, духовного, інтелектуального розвитку школярів, стимулювання активності, розкриття творчої індивідуальності;
  • пропаганда здорового способу життя, залучення школярів до активних занять фізкультурою та спортом;
  • проводити превентивну роботу з дітьми девіантної поведінки в тісній співдружності з різними соціальними службами.

Одним з напрямів виховної роботи є запровадження системи шкільного самоврядування, що допомагає вихованню особистості, здатної активно залучатися до демократичних процесів розвитку країни, стати соціально активним громадянином.